Přeskočit na hlavní obsah

ORLICKÉ HORY 2010

19.-22.8. 2010 Prodloužený víkend v Orlických horách
1) ČESKÁ TŘEBOVÁ - ZDOBNICE
Z Krnova se přesouvám vlakem do České Třebové odkud s kamarády míříme na cyklotrasu č.4061 po které se vydáváme směr Ústí nad Orlicí. Město objíždíme po nové cyklostezce na jejímž konci pokračujeme po cyklotrase č. 4048 směr Lanšperk. Odtud naše trasa pokračuje "z kopce do kopce" na Žampach, Česká Rybná, Záchlumí, Rybná n.Z.. Slatina n.Z.. Zde začíná cca 15 km stoupání s 300 m. převýšením. Od obce Přím pokračujeme po louce většinou po červené tur.značce. Nad Zdobnicí odbočujeme z turistické trasy a míříme po sjezdovce (po asfaltové cestě) dolů do obce.

FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/Orlicke_hory_2010_19-08-10-ctvrtek/
TRASA

2) ZDOBNICE - ŠERLIŠSKÝ MLÝN - ŠERLICH - VELKÁ DEŠTNÁ - PEVNOST HANIČKA - ZDOBNICE
První den v Orlických horách vede trasa ze Zdobnic hned ze začátku do kopce. Na 6 km musíme zdolat 250 m. převýšení po cyklotrase č. 4070 až k horské vísce Luisino údolí, křižovatku s cyklotrasou 4309. Odsud sjíždíme do Zákoutí, odkud nás čeká 9 km stoupání s 400 m. převýšením na Velkou Deštnou, nejvyšší místo Orlických hor. Předtím však ještě ze Zákoutí pokračujeme na Šerlišský mlýn (860 m.n.m.), který se nachází v zalesněném údolí Bělé.
Po malé zastávce pokračujeme terénem po cyklotrase č. 4071 na Šerlich (1027 m.n.m.) nejnavštěvovanější místo na hřebenu hor, který se nachází u polských hranic. 
Po obědě na Masarykově chatě po krátkém sjezdu pokračujeme po hřebenu na Velkou Deštnou (1115 m.n.m.). Zde přichází zklamání, protože místo dřevěné rozhledny na vrcholu zde zbyly jen špalíky (a to prý zdejší výhled opravdu stál za to). 
Z Deštné pokračujeme mírně z kopce po hřebeni hor s výhledy na polskou část Orlických hor. 
Projíždíme kolem bohužel zavřeného bunkru "Prusek", a míříme již na objednanou návštěvu pevnosti Hanička. Ještě před ní, už ale sjíždíme z hřebene a také opouštíme cyklotrasu č. 4071. Pevnost Hanička se skládala ze šesti povrchových objektů, Do podzemí se sejde po 98 schodech. Podzemí se nachází v hloubce od 18 do 36 metrů pod úrovní terénu a je zde téměř 1 500 metrů chodeb a sálů. Prohlídka vnitřních prostor muzea končí v bojovém patře povrchového objektu R-S 76, kam se vystoupá po 126 schodech. 
Po návštěvě obranného komplexu ještě zdoláváme kopec s 180 m. převýšením a poté již míříme zpátky do Zdobnice.
FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/Orlicke_hory_2010_20-08-10-patek
TRASA

3) ZDOBNICE - NERATOV - "ZEMSKÁ BRÁNA" - ZDOBNICE
Druhý den srazu Cyklobandy opět stoupáme ze Zdobnice hned do kopce, tentokrát na 6 km nastoupáme 320 m. ke křižovatce s cyklotrasou č. 4071, odkud vede naše cesta již z kopce. Od Orlického Záhoří pokračujeme po cyklotrase č.22 blízko polských hranic. V Neratově stojí za návštěvu místní kostel s prosklenou částí střechy. 

Za Bartošovicemi pokračujeme ještě chvíli po cyklostezce, ze které pak odbočujeme do terénu na naučnou stezkou Zemské brána. Zastavujeme se na Orlické chatě U Rampušáka.
Za ní měníme směr a vydáváme se zpátky do Zdobnice. Cesta stoupá až k pevnosti Hanička, kterou jsme včera navštívili. Po 5 km sjezdu nás na závěr čeká ještě zdolat stejný kopec jak včera a po krátkém sjezdu jsme u našeho penzionu.
FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/Orlicke_hory_2010_21-08-10-sobota
TRASA

4) ZDOBNICE - ČESKÁ TŘEBOVÁ
Po dvou dnech v Orlických horách nás čeká v neděli cesta zpět do České Třebové, odkud nás čeká cesta domů již vlakem. Ze Zdobnice odjíždíme po hlavní cestě a kromě jednoho menšího stoupání klesáme až na kraj obce Slatina n.Z. Dále vede cesta z kopce do kopce přes obce Rybná n.Z., Záchlumí, Česká Rybná, Hejnice. Za obcí cesta vede opět z kopce přes obce Žampach, Hnátnice, Lanšperk a po cyklotrase č.4048 k severní části obce Ústí nad Orlicí. Po nové cyklostezce trasa objíždí západní část obce. Na jejím konce pokračujeme po cyklotrase č. 4061 do České Třebové. Na náměstí opouštíme cyklotrasu a po chvíli jsme u železničního nádraží.

FOTO
http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/Orlicke_hory_2010_22-08-10-nedele
TRASA

ZÁVĚR
V Orlických horách je nejhustší síť vojenských opevnění vybudovaných v letech 1935-1938, včetně velkých srubů a rozsáhlých tvrzí s podzemními chodbami. Svým protáhlým charakterem Orlické hory doslova vybízejí k hřebenové jízdě po vrcholech. Hlavní hřbet od Zemské brány na jihovýchodě až po Olešnici na severozápadě (vzdušnou čarou 30 km), se také dá přejet za jeden den.

FOTO VÝBĚR
- http://petrmikeska.rajce.idnes.cz/Orlicke_hory_2010_-_vyber

- https://goo.gl/photos/Y4edkXjnTzGAxTAx9

Cestopis také zde: http://www.cyklistikakrnov.com/Cykloturistika/10/orlicke-hory.htm

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.