Z JESENÍKU PŘES ZLATÝ CHLUM, ČERTOVY KAMENY, REJVÍZ, KARLOVICE DO KRNOVA

Využívám krásného sobotního počasí a mířím ráno vlakem do Jeseníku. Na nádraží my sice lístek moc nechtěli prodat kvůli výluce, ale po mé informaci, že u spěšných vlaků bude k dispozici náklaďák pro převoz kol apod. mi ho nakonec prodají.
Cesta proběhla bez problémů a před devátou vystupuji na nádraží v Jeseníku. Nejdříve stoupám 3 km ke zdejším lázním, odkud pokračuji přes areál s venkovními vodními procedurami, tzv. Balneopark k nejdominantnější zdejší sochařské kompozici Bráně. "Brána" se nachází na jižním svahu a je součástí "Cesty života", která je tvořena jedenácti kamennými objekty.
Od "Brány" se mi naskýtá nádherný pohled přes Jeseník na Jesenické kopce. Na jednom okraji spatřuji Zlatý Chlum a na druhé straně zase Praděd.

Cestou zpátky do města se na chvíli zastavuji na pěší zóně a užívám si zdejšího prostředí. Následně pokračuji přes centrum, odkud pokračuji již pěkně do kopce. Za rozcestím "Pod Čertovými kameny" odbočuji ze silnice a po nezpevněné cestě mířím dále vzhůru. Cesta vede lesem, na jednom místě se mi ale otevírá i pěkný pohled na polskou nížinu, kde lze dohlédnout k jezeru Nyskie. Místy je cesta více kamenitá a to hlavně na samém konci výjezdu, kdy i sklon kopce se více zvedne.

Kamenná rozhledna Zlatý Chlum (875 m.) měří 26 metrů a nabízí krásné pohledy. Od jihu na celé pásmo Hrubého Jeseníku od Pradědu až k Šeráku. Město Jeseník, za kterým lze spatřit vrcholky Kralického Sněžníku, dále obce Česká Ves, Písečná. Za nimi pak mezi vrcholky hor Otmuchovské jezero a na severovýchodě polskou nížinu. U rozhledny se lze i občerstvit.
Další moje cesta vede zpátky k rozcestí, kde jsem opustil silnici a asi kilometr po ní stoupám k restauraci Čertovy kameny (694 m.). Již pěšky pokračuji kousek ke skalnímu útvaru Čertovy kameny (německy Harichstein), který je spjat s prastarou pověstí. Výstup na vrcholek je zajištěn řetězy, z plošiny na vrcholku je pěkný pohled na severní stranu do údolí říčky Bělé, táhnoucí se od Jeseníku do Mikulovic a dále do polských rovin.
Po vrstevnicové, již nezpevněné cestě vede moje cesta k rozcestí "Prameny Javorové", kde odbočuji doprava a již po asfaltové lesní cestě stoupám na Rejvíz. Na konci obce ještě zajíždím k chatě Orlí vrch, s restaurací, hřištěm, ale i Eko-farmou.

Po cyklotrase č.55 klesám po lesní asfaltové silnici naučnou stezkou údolím Lapků z Drakova přes bývalou osadu Drakov do Mnichova u Vrbna p.P..
Po cyklotrase č.6070, která vede po severním okraji Vrbna p.P. pokračuji po nezpevněné cestě do Karlovic.
Na jejím konci u Schaumannova dvora odbočuji do lesa, kde mě čeká po lesní asfaltové silnici poslední dnešní stoupání. Za boudou ještě odbočuji mimo cestu a o chvíli jsem na posledním dnešním vrcholu tzv "Mořském oku" u Karlovic. Za rozcestím u "kamenné boudy", mě pak už čeká jen sjezd kolem zámku v Hošťálkovech a po cyklotrase č.55 dojezd do Krnova.
Trasa:

Pohled z Čertových kamenů

U "Mořského oka" nad Karlovicemi

Foto:

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.