Páteční ráno vyrážím na sraz Cyklobandy v Těchoníně, který se nachází v jižní části Orlických hor.
ITINERÁŘ
Po krátkém občerstvení vyrážíme hned za Zábřehem podél řeky Moravská Sázava, prvního většího přítoku řeky Moravy, kde díky rovinatému charakteru vedla kdysi obchodní cesta, která spojovala severní Moravu a východní Čechy.
Kousek za rybníkem Oborník se z nezpevněné cesty dostáváme u obce Lupěné na asfaltovou cyklostezku č. 6232, která vede po tělese bývalé železnice, kde je možné se podívat na parní lokomotiva Škoda CS 500 nebo železniční skanzen s dobovými návěstidly. (Reportáž na Toulavé kameře)
Na tělese původní trati byly zachovány tři ocelové mosty po kterých vede cyklostezka, místy v blízkosti vysokorychlostní železniční trati, takže lze bez problémů pozorovat vlaky svištící si to cca 140 km rychlostí.
Za Čermenským rybníkem nás čeká další zkouška, pěkné stoupání směr Jablonné n.O.
INFO:
Vzdálenost: 57,8 km
Nastoupáno: 605 m.
FOTO:
- Google foto
- Zonerama foto
1. den: ZE ZÁBŘEHU PŘES LANŠKROUN, JABLONNÉ N.O. DO JIŽNÍ ČÁSTI ORLICKÝCH HOR ⤵
2. den: Divoká Orlice - Zemská brána - Kamieňczyk - Mladkov a zpět do Těchonína
3. den: Těchonín - Suchý vrch - Štíty - Zábřeh
2. den: Divoká Orlice - Zemská brána - Kamieňczyk - Mladkov a zpět do Těchonína
3. den: Těchonín - Suchý vrch - Štíty - Zábřeh
1. den: ZE ZÁBŘEHU PŘES LANŠKROUN, JABLONNÉ N.O. DO JIŽNÍ ČÁSTI ORLICKÝCH HOR
V deset hodin jsem po cestě vlakem v Zábřehu n.M., kde na mě už čeká další část naší výpravy.Po krátkém občerstvení vyrážíme hned za Zábřehem podél řeky Moravská Sázava, prvního většího přítoku řeky Moravy, kde díky rovinatému charakteru vedla kdysi obchodní cesta, která spojovala severní Moravu a východní Čechy.
Kousek za rybníkem Oborník se z nezpevněné cesty dostáváme u obce Lupěné na asfaltovou cyklostezku č. 6232, která vede po tělese bývalé železnice, kde je možné se podívat na parní lokomotiva Škoda CS 500 nebo železniční skanzen s dobovými návěstidly. (Reportáž na Toulavé kameře)
Tuto železnice spojující Prahu a Olomouc měli na starost inženýři Karel Keissler a Jan Perner. První vlaky, tažené lokomotivami Prag a Olmütz, vyjeli v srpnu roku 1845.
Na tělese původní trati byly zachovány tři ocelové mosty po kterých vede cyklostezka, místy v blízkosti vysokorychlostní železniční trati, takže lze bez problémů pozorovat vlaky svištící si to cca 140 km rychlostí.
Po 11 km přijíždíme do Hoštejna, kde vidíme v dáli na nezalesněném kopci obelisk, jako připomínka dokončení tohoto významného železničního spojení a také zbytek středověkého strážního hrádku.
Za obcí Hochštejn vjíždíme do pardubického kraje a taky nás čekají první menší kopečky.Na začátku Lanškrouna zajíždíme na oběd do restaurace Maniny a pak již zajíždíme na místní náměstí a ke komplexu kde se nachází kostel sv.Václava, zámek Lanškroun a městské muzeum
Z Lanškrouna to bereme kolem lehkoatletického stadiónu Romana Šebrleho a zimního stadiónu Bóži Modrého. Za městem pak podél přírodního koupaliště na Dlouhém rybníku Za Čermenským rybníkem nás čeká další zkouška, pěkné stoupání směr Jablonné n.O.
Po sjezdu do Jablonné nad Orlicí, nesmí chybět zastávka na náměstí, bohužel v té době zde jsou kolotoče, což dost kazí charakter jinak pěkného náměstí. Vyzkoušíme i piva místního minipivovaru U Černého medvěda.
Závěr dnešní etapy už vede do kopců jižní části Orlických hor, přesněji do Těchonína, kde máme ubytování v cykloturistické základně Lesovna, kde také se scházíme s dalšími účastníky našeho srazu
INFO:
Vzdálenost: 57,8 km
Nastoupáno: 605 m.
FOTO:
- Google foto
- Zonerama foto
VIDEO:
MAPA:
360° FOTO
FOTO:
více fotek: https://goo.gl/photos/KUQEKkgSEquDXdb36
Komentáře
Okomentovat