Přeskočit na hlavní obsah

LABSKÁ CYKLOTRASA: 4/7: OD LANZ PŘES HAVELBERG ZA TANGERMUNDE

Třetí den jsme pokračovali, většinou po hrázích řek Labe a Havola (Havel), přes Wittenberg do Havelbergu se starým centrem na ostrově. V Sandau jsme se poprvé svezli přívozem přes Labe (pokud nepočítám loď do Hamburgu) na druhou stranu řeky Labe, kde vedla cesta ze začátku po prázdných silnicí, poté po asfaltových a betonových cyklostezkách. Zastavili jsme se v Arneburgu a na večer dojeli do historického města Tangermünde s dochovaným městským opevněním. Tento den jsme najeli jen 123 km což bylo z celého putování podél Labe nejméně, ale také bylo přes 30°C.
4/7 LANZ - HAVELBERG - ZA TUNDERMUNDE ⤵
5/7: Tangermünde - Magdeburg - Dessau
6/7: Dessau - Lutherstadt - Torgau - k Riesa
7/7: Riesa - Míšeň - Drážďany - Děčín

4/7 LANZ - HAVELBERG - ZA TUNDERMUNDE
S přibývající mi dny stáváme vždy o pár minut později a dnes ve středeční ráno vyrážíme až po půl sedmé. Nejdříve se vracíme zpátky k řece po náspu a podél klikatícího se Labe pokračujeme dále. 
Vedle cest po náspu jsou zde často i cesty pod nimi a když cesta po náspu je štěrková a ta druhá asfaltová, kterou si vyberete :). V jednom případě jsme museli i násep, protože ta druhá byla v jednom místě uzavřena a pohybovali se zde ovce. Na začátku byla zde cesta po náspu v pohodě, ale později zde byl spíše hrubý štěrk.

První menší zastávku máme ve Wittenberge (Braniborsko), městu mezi Berlínem a Hamburgem, kde zajíždíme do centra a doplňujeme vodu v místním obchodě.
Za městem pokračujeme přes železniční most na druhou stranu Labe, ale asi v půlce si uvědomím že je to chyba a vracíme se zpátky na naší východní stranu řeky.
Na Labe sice nevidíme, ale víme, že je v naší blízkosti. Projíždíme i malými obcemi.
Před obcí Nitzow se Labe stočilo jižním směrem a sním i naše cesta.
V obci Nitzow konečně nacházíme i pumpu na vodu, která nám tu hodně chybí, protože v těchto teplotách je třeba pít a my musíme pro vodu jen do obchodu. Zrovna dneska je nejteplejší počasí a teploměr ukazuje přes 30 °C.
Kolem poledne jsme se na chvíli zastavili v hanzovním městě Havelberg, kde nejdříve zajíždíme k památníku pruského krále a ruského cara Petra I a Havelberské katedrále, která se tyčí nad řekou Havel.
Od katedrály sjíždíme do starého města, od kterého jsem čekal daleko více. To se vlastně nachází na ostrově, kousek od ústí řeky Havola (Havel). Z mostu se pak ještě ohlížíme za největší věží s hodinami v Evropě.
Za mostem, hned za řekou Havel, se nachází Haus der Flüsse - Dům u řeky (Informační centrum Natura 2000 Biosférické rezervace Střední Labe), kde jsou na dvou podlažích prezentovány krajiny řek živým a hravým způsobem.
Na konci Havelbergu se zastavujeme ještě u takové pojízdné kuchyně, kde už řadu jídel nemají, ale i tak velká porce hráchové polévky s párkem (3,5 Eur) přišla vhod.
O něco dál v Sandau poprvé přejíždíme na druhou stranu Labe. Přívoz upoutaný na laně, kterých je tu na Labi většina, stál s kolem 1,5 Eur (motorové stály 2 Eur).
Další naše cesta vedla po západní straně Labe na Arneburg. Ze začátku po místních komunikacích, ale s prakticky žádným provozem, poté opět po cyklostezkách.
Arneburg (Sasko-Anhaltsko) zajíždíme opět do obchodu, kde vidím pivo s Guaranou, tak si řeknu že to vyzkouším, když to neznám :). Nesmí chybět i návštěva centra obce a starého trhu.
Co mě už delší dobu fascinovalo byli ty německé betonové cyklostezky, které se zřejmě umisťovali v chráněných oblastech, kde nemohl být asfalt. Žádné díry, žádné drkotání, okraje přímo pasovali na sebe...
I nadále vedla naše cesta mimo silnice, protože zde se na ně cyklista takřka skoro nedostane (samozřejmě vyjma velkých měst).
Navečer jsme dojeli do pěkného starého města Tangermünde s tisíciletou minulostí, které si dokázalo zachovat svůj ráz a impozantní městské hradby.
Jako první jsme si zajeli v městě na poslední hrad císaře Karla IV, z kterého je i pěkný výhled na Labe.
A z hradu již do místního centra k radnici, což je s pozdně středověká budova postavená ve třicátých letech minulého století. Na radnici zaujme hlavně její 24 m. vysoká třídílná štítová stěna.
Ale i okolí radnice je zajímavé a připomíná dalekou minulost.
Z centra pak sjíždíme k vodě, odkud je pěkný pohled na bývalé městské opevnění.
Po hodinové návštěvě města je čas si už pomalu, po sedmé hodině, hledat nějaké místo na spaní.
O půl deváté narážíme na pěkné místečko, kde sice nejsme sami, ale líbí se nám a tak zde ukončujeme, samozřejmě po dezinfekci, dnešní den již po 124 km :).
INFO
Vzdálenost: 124 km
Nastoupáno: 265 m.
Nadmořská výška: 13 - 76 m
Čas: 8:00 hod. hod. (celkový 14:22 hod.) 
Prům. rychlost 15,5 km/hod.
FOTO (i s místem pořízení)
https://photos.app.goo.gl/9TQmDRhk8aveg7k18

VIDEO z celé trasy

TRASA

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.