Zde najdete otázky, které jsem dostal ohledně zařízení Garmin a také je tu pár co jsme našel na internetu.
Úvodní stránka - Garmin Tipy a triky
Upozorňuji, že nenesu žádnou odpovědnost za případné škody nebo újmy, které jsou důsledkem těchto rad a postupů.
Články - Garmin
#návody #funkce #trénink #aplikace #Connect/Connect IQ #bezpečnost/zdraví #Garmin Edge #recenzeGARMIN TIPY A TRIKY - 4
MENU
Téma: Ostatní
1) PLATBA S HODINKAMI (Garmin Pay) 2) JAK MÁM VYTVOŘIT / ZOBRAZIT SEGMENT, KDYŽ NA GARMIN CONNECT "SEGMENTY" NEMÁM
3) JAK JE DŮLEŽITÉ MĚŘENÍ V PRŮBĚHU SPÁNKU
4) DETEKCE NEHOD
5) JAK ZJISTÍM KOLIK JSEM UJEL/UBĚHL KILOMETRŮ ZA MĚSÍC ?
6) LZE POROVNÁVAT AKTIVITY MEZI SEBOU ?
7) LIVE SEGMENTY ZE STRAVA.COM
8) JAK PEČOVAT O CHYTRÉ HODINKY A FITNESS NÁRAMKY
9) JAK SPOJIT VÍCE AKTIVIT DO JEDNÉ
10) JAK VYTVOŘIT SEGMENT V GARMIN CONNECT
11) POROVNÁNÍ MAP
1) PLATBA S HODINKAMI (Garmin Pay)
Garmin Pay: info na webu Garmin: https://explore.garmin.com/cs-CZ/garmin-pay/
Garmin Pay - řešení problémů (souhrn) - https://docs.google.com/...
Služba/funkce, díky které můžete bezkontaktně platit hodinkami místo své platební karty, aniž byste museli mít tuto kartu u sebe.
Pokud službu Garmin Pay vaše hodinky a banka umožňují, do mobilní aplikace Garmin Connect zadáte údaje z vaší platební karty a musíte úspěšně projít procesem aktivace. V tomto momentě je lepší mít v bankovnictví u karty aktivované platby přes internet, jinak je možné, že k ověření bude nutné volat do banky. Pokud vám karta přidat nejde (aktivace zamrzne a nedokončí se), restartujte hodinky a telefon, případně reinstalujte Garmin Connect. Po aktivaci budete mít v hodinkách “kopii” vaší platební karty (některé banky umožňují i přidání virtuální karty s jiným číslem), chráněnou čtyřmístným číselným heslem.
V hodinkách, v mobilní aplikaci Garmin Connect, ani na serverech Garmin, nejsou údaje z vaší karty uloženy a jsou zastoupeny unikátními kódy.
- Při placení je postup opačný, než u platební karty. Vyberete z menu hodinek funkci Garmin Pay (Peněženka), nejprve zadáte heslo Peněženky a po zvolení posledního čísla máte minutu na to, abyste hodinky přiblížili k platebnímu terminálu a "pípli" si.
- Zadat heslo je nutné pouze při první platbě daného dne (a následujících 24 hodin už ne), ale heslo musíte zadat znovu vždy poté, když sundáte hodinky z ruky nebo vypnete snímač srdečního tepu. Pokud máte přidaných víc karet, nejdřív musíte zadat “peněženkové” heslo, které je pro všechny karty stejné a teprve když se rozeběhne minutový odpočet vyhrazený na placení, můžete posunem nahoru nebo dolů zvolit, kterou kartou budete platit.
- Nepotřebujete mít u sebe ani telefon.
- Ani po provedené platbě se hodinky s telefonem nemusí synchronizovat (aby oznámily proběhlou platbu nebo snad dokonce výši odchozí částky, atd.), protože hodinky neobsahují stav vašeho konta a nic se z nich neodčerpává. - Stejně jako u platební karty, i přiblížení hodinek k terminálu funguje jen jako klíč, kterým "odemknete" proběhnutí platební transakce mezi terminálem a vaší bankou. Celé to funguje na základě technologie/součástky NFC. Pokud jí hodinky nedisponují, platit s nimi nepůjde ani nikdy v budoucnu, nový software tuhle funkci nepřidá.
- Visa (Moneta): vše jde lehce až na poslední krok, kdy je třeba ověřit uživatele. Zde je nutné volat přímo na linku Monety a oni provedou ověření (je to jen u Visa, která má přísnější interní pravidla, MC je ok).
- Visa od Komerční banky: Zde byl problém ve vyfocení karty při zadávání do Garmin Connect aplikace na iPhone X. I když došlo k přesnému sejmutí údajů z karty tak stejně hodilo chybu ((Tato banka není do programu Garmin Pay zapojena)). V KB neměli ani log o pokusu kartu přidat. Nakonec se vyřešilo ručním zadáním čísla karty.
https://explore.garmin.com/cs-CZ/garmin-pay - info na webu Garmin
- Garmin Pay je totiž produkt společnosti Fit Pay. Garmin nehostuje žádné informace o vašich platebních kartách nikde u sebe, ani v aplikaci Connect - tam je totiž modul společnosti Fit Pay, která m.j. provozuje a dodává technologii placení hodinkami i FitBitu. Pokud víme, aplikace v mobilních zařízeních (Garmin Connect Mobile) není postižena - jen nemá konektivitu do databází a serverů Garminu. Čili data vám z mobilu ani od Fit Pay nikdo neukradne.
Kdyby se ale náhodou data z databáze Fit Pay dostala ven, i přesto bez hardwarové čísti - hodinek, které jsou registrovány pro platby s konkrétním digitálním tokenem, což je nadnešeně řečeno dohromady číslo karty s CCV kódem, nelze použít." Celý článek zde...
(Fenix 6, Fenix 5Plus, Forerunner 645/645 Music, Vivoactive 3/3 Music, Delta,...)
Garmin Pay - řešení problémů (souhrn) - https://docs.google.com/...
Služba/funkce, díky které můžete bezkontaktně platit hodinkami místo své platební karty, aniž byste museli mít tuto kartu u sebe.
Pokud službu Garmin Pay vaše hodinky a banka umožňují, do mobilní aplikace Garmin Connect zadáte údaje z vaší platební karty a musíte úspěšně projít procesem aktivace. V tomto momentě je lepší mít v bankovnictví u karty aktivované platby přes internet, jinak je možné, že k ověření bude nutné volat do banky. Pokud vám karta přidat nejde (aktivace zamrzne a nedokončí se), restartujte hodinky a telefon, případně reinstalujte Garmin Connect. Po aktivaci budete mít v hodinkách “kopii” vaší platební karty (některé banky umožňují i přidání virtuální karty s jiným číslem), chráněnou čtyřmístným číselným heslem.
V hodinkách, v mobilní aplikaci Garmin Connect, ani na serverech Garmin, nejsou údaje z vaší karty uloženy a jsou zastoupeny unikátními kódy.
- Při placení je postup opačný, než u platební karty. Vyberete z menu hodinek funkci Garmin Pay (Peněženka), nejprve zadáte heslo Peněženky a po zvolení posledního čísla máte minutu na to, abyste hodinky přiblížili k platebnímu terminálu a "pípli" si.
- Zadat heslo je nutné pouze při první platbě daného dne (a následujících 24 hodin už ne), ale heslo musíte zadat znovu vždy poté, když sundáte hodinky z ruky nebo vypnete snímač srdečního tepu. Pokud máte přidaných víc karet, nejdřív musíte zadat “peněženkové” heslo, které je pro všechny karty stejné a teprve když se rozeběhne minutový odpočet vyhrazený na placení, můžete posunem nahoru nebo dolů zvolit, kterou kartou budete platit.
- Nepotřebujete mít u sebe ani telefon.
- Ani po provedené platbě se hodinky s telefonem nemusí synchronizovat (aby oznámily proběhlou platbu nebo snad dokonce výši odchozí částky, atd.), protože hodinky neobsahují stav vašeho konta a nic se z nich neodčerpává. - Stejně jako u platební karty, i přiblížení hodinek k terminálu funguje jen jako klíč, kterým "odemknete" proběhnutí platební transakce mezi terminálem a vaší bankou. Celé to funguje na základě technologie/součástky NFC. Pokud jí hodinky nedisponují, platit s nimi nepůjde ani nikdy v budoucnu, nový software tuhle funkci nepřidá.
- Visa (Moneta): vše jde lehce až na poslední krok, kdy je třeba ověřit uživatele. Zde je nutné volat přímo na linku Monety a oni provedou ověření (je to jen u Visa, která má přísnější interní pravidla, MC je ok).
- Visa od Komerční banky: Zde byl problém ve vyfocení karty při zadávání do Garmin Connect aplikace na iPhone X. I když došlo k přesnému sejmutí údajů z karty tak stejně hodilo chybu ((Tato banka není do programu Garmin Pay zapojena)). V KB neměli ani log o pokusu kartu přidat. Nakonec se vyřešilo ručním zadáním čísla karty.
https://explore.garmin.com/cs-CZ/garmin-pay - info na webu Garmin
► Je třeba se bát plateb Garmin Pay ?
- Údaje o kartě vůbec nemá Garmin na svých serverech. Používání Garmin Pay je dokonce bezpečnější jako klasická karta.- Garmin Pay je totiž produkt společnosti Fit Pay. Garmin nehostuje žádné informace o vašich platebních kartách nikde u sebe, ani v aplikaci Connect - tam je totiž modul společnosti Fit Pay, která m.j. provozuje a dodává technologii placení hodinkami i FitBitu. Pokud víme, aplikace v mobilních zařízeních (Garmin Connect Mobile) není postižena - jen nemá konektivitu do databází a serverů Garminu. Čili data vám z mobilu ani od Fit Pay nikdo neukradne.
Kdyby se ale náhodou data z databáze Fit Pay dostala ven, i přesto bez hardwarové čísti - hodinek, které jsou registrovány pro platby s konkrétním digitálním tokenem, což je nadnešeně řečeno dohromady číslo karty s CCV kódem, nelze použít." Celý článek zde...
► Jak postupovat aby jste nemuseli čekat u pokladny než zadáte kódy nebo aby nevypršela doba pro zaplacení
- Při čekání u pásu si navolíš první tři kódy, u placení pak si jen navolíš čtvrtý kód
2) JAK MÁM VYTVOŘIT / ZOBRAZIT SEGMENT, KDYŽ NA GARMIN CONNECT "SEGMENTY" NEMÁM
- Na webovém Conncet vpravo nahoře máš svojí ikonu kde klikneš nastavit "Profil a účet" vyber "nastavení účtu" pak vyber "nastavení soukromí" pak na řádku nadepsaném "Segmenty (Zobrazte svůj profil, pořadí a statistiky na žebříčcích segmentů)." Zde posunou tlačítko vpravo, tak aby bylo zelené (aktivní). No a pak už si jen zase otevřeš v aktivitách běh nebo kolo a už se Ti dole objeví záložka Segmenty
- Na mobilním Connect - Menu - Trénink - Segmenty
V pravém rohu (tři tečky) jde přepínat mezi Segmenty Garmin nebo Strava. Pokud jsou zapnuté Strava segmenty, tak se Garmin segmenty nebudou u aktivity na Connect zobrazovat
► Pro sledování kvality spánku :). Zvýšenou tepovou frekvenci během spánku může způsobit špatné větrání, alkohol či pozdní větší večeře. Podobné to bude u nehlubokého spánku - alkohol, pozdní větší večeře nebo hlad, dehydratace.
Kromě manuálního, lze používat automatické sledování spánku, tím že musíte nejprve zapnout sledování aktivity: Nastavení > Sledování aktivity > Stav > Zapnuto.
(Tímto aktivujete také zaznamenávání počtu kroků za den, uraženou vzdálenost, minuty intenzivní aktivity, počet vystoupaných pater, spálené kalorie).
Zařízení automaticky rozpozná spánek a sleduje vaše pohyby v běžné době spánku. V uživatelském nastavení účtu Garmin Connect je lepší si nastavit běžnou dobu spánku (např. 22:00 - 6:00).
Ale i když máte zapnuté automatické sledování spánku, může se Vám stát, že se Vám spánek nezaznamená a vy tak musíte manuálně určit začátek a konec spánku (což se mi občas stane). Po manuálním určení času se pak objeví data o spánku . Objevili se ale i případy, kdy se se nezobrazil spánkový graf.
► O statistice jsem psal více zde: https://petmikeska.blogspot.com/2018/04/garmin-connect-shrnuti-postupu.html
8) JAK PEČOVAT O CHYTRÉ HODINKY A FITNESS NÁRAMKY
9) JAK SPOJIT VÍCE AKTIVIT DO JEDNÉ
- Na webovém Conncet vpravo nahoře máš svojí ikonu kde klikneš nastavit "Profil a účet" vyber "nastavení účtu" pak vyber "nastavení soukromí" pak na řádku nadepsaném "Segmenty (Zobrazte svůj profil, pořadí a statistiky na žebříčcích segmentů)." Zde posunou tlačítko vpravo, tak aby bylo zelené (aktivní). No a pak už si jen zase otevřeš v aktivitách běh nebo kolo a už se Ti dole objeví záložka Segmenty
- Na mobilním Connect - Menu - Trénink - Segmenty
V pravém rohu (tři tečky) jde přepínat mezi Segmenty Garmin nebo Strava. Pokud jsou zapnuté Strava segmenty, tak se Garmin segmenty nebudou u aktivity na Connect zobrazovat
3) JAK JE DŮLEŽITÉ MĚŘENÍ V PRŮBĚHU SPÁNKU
► Pro sledování kvality spánku :). Zvýšenou tepovou frekvenci během spánku může způsobit špatné větrání, alkohol či pozdní větší večeře. Podobné to bude u nehlubokého spánku - alkohol, pozdní větší večeře nebo hlad, dehydratace.
Kromě manuálního, lze používat automatické sledování spánku, tím že musíte nejprve zapnout sledování aktivity: Nastavení > Sledování aktivity > Stav > Zapnuto.
(Tímto aktivujete také zaznamenávání počtu kroků za den, uraženou vzdálenost, minuty intenzivní aktivity, počet vystoupaných pater, spálené kalorie).
Zařízení automaticky rozpozná spánek a sleduje vaše pohyby v běžné době spánku. V uživatelském nastavení účtu Garmin Connect je lepší si nastavit běžnou dobu spánku (např. 22:00 - 6:00).
Ale i když máte zapnuté automatické sledování spánku, může se Vám stát, že se Vám spánek nezaznamená a vy tak musíte manuálně určit začátek a konec spánku (což se mi občas stane). Po manuálním určení času se pak objeví data o spánku . Objevili se ale i případy, kdy se se nezobrazil spánkový graf.
4) DETEKCE NEHOD - návod k této funkci - https://drive.google.com/file/d/1B4kZ68teKrc89Bwqhc6JhA4ZsyOakT_R/... - od Václava Tylečka
5) JAK ZJISTÍM KOLIK JSEM UJEL/UBĚHL KILOMETRŮ ZA MĚSÍC ?
► O statistice jsem psal více zde: https://petmikeska.blogspot.com/2018/04/garmin-connect-shrnuti-postupu.html
Nejvíce statistických údajů získáte na webovém Connect, na mobilním Connect získáte už jen některé statistiky. Týdenní nebo měsíční souhrny si můžete také nechat zasílat emailem.
► V mobilním CONNECT IQ je záložka statistika aktivit, kde se ukazují spoučty za 7 dní, měsíc a rok. Bohužel ale jen zpětně za období, tzn, že pokud se na data podíváte 10. srpna, tak to bude za období 10.7 - 10.8. U roku je to stejné, ale aspoň můžete vidět součty po celých měsících.
Daleko více zjistíte na webovém Garmin Connect. V Kalendáři můžete napravo jednak vidět týdenní součty a dole pak součet za měsíc.
Ještě více statistik pak můžete vidět pod: Zprávy - Shrnutí postupu, kde si můžete jednak zvolit svoje datum (např. 1.8. - 9.8.) a jednak vybrat aktivitu (např. běh po pásu)
6) LZE POROVNÁVAT AKTIVITY MEZI SEBOU ?
► Ano lze, u vybrané trasy klikněte vpravo nahoře na ozubené kolečko (Nastavení) a klikněte na "Porovnat". Zobrazí se Vám seznam aktivit, které lze filtrovat, např. Běh - Běh po trase. V seznamu tras pak můžete kliknout až na další 3 trasy, které jdou vzájemně porovnat. Více, včetně fotek zde: https://petmikeska.blogspot.com/2017/11/garmin-tipy-porovnani-aktivit-mezi-sebou.html
Daleko více zjistíte na webovém Garmin Connect. V Kalendáři můžete napravo jednak vidět týdenní součty a dole pak součet za měsíc.
Ještě více statistik pak můžete vidět pod: Zprávy - Shrnutí postupu, kde si můžete jednak zvolit svoje datum (např. 1.8. - 9.8.) a jednak vybrat aktivitu (např. běh po pásu)
6) LZE POROVNÁVAT AKTIVITY MEZI SEBOU ?
► Ano lze, u vybrané trasy klikněte vpravo nahoře na ozubené kolečko (Nastavení) a klikněte na "Porovnat". Zobrazí se Vám seznam aktivit, které lze filtrovat, např. Běh - Běh po trase. V seznamu tras pak můžete kliknout až na další 3 trasy, které jdou vzájemně porovnat. Více, včetně fotek zde: https://petmikeska.blogspot.com/2017/11/garmin-tipy-porovnani-aktivit-mezi-sebou.html
7) LIVE SEGMENTY ZE STRAVA.COM
Aktualizovaný článek: https://www.petruvblog.cz/...
Při dlouhodobém nošení hodinek můžou na řemínku a těle hodinek ulpět nečistoty. Je proto dobré hodinky čas od času umýt. Odolnost proti vodě by tak měla být základní vlastností zejména chytrých hodinek, které se používají pro sport a fitness aktivity.
Více: https://www.garmin.cz/blog/article/chytre-hodinky-a-fitness-naramky-potrebuji-umyt/46910 ) JAK VYTVOŘIT SEGMENT V GARMIN CONNECT ?
Pokud chcete vytvořit Garmin segment, musíte je mít zapnuté.
Postup: V počítači klikněte na vaší fotku v pravém rohu a vyberte "Nastavení účtu". Vyberte "Nastavení soukromí" a zde zapněte Segmenty.
Více o Garmin segmentech ZDE...
a Live Segmentech ZDE...
11) POROVNÁNÍ MAP
Dvě placené Garmin mapy v porovnání se čtyřmi variantami volně stahovatelných OpenStreetMap (OSM).● Garmin TopoActive Europe (2019)
● mapy OSM by VasaM / brazovic.cz
● mapy OSM by v0174
● mapy OSM by Deve_Luv
● mapy OpenTopoMap
Dobrý den, mám Vivoactive 4 + MT Xiaomi Mi9 (MIUI 12.0.2.0) a nejde reagovat na SMS - Odpovědět - zaslat nadefinovanou zprávu. Po příchodu SMS mám na výběr volby - smazat, blokovat, odpovědět - nejde kliknout a SMS zmizí :-( .. snažila jsem se vše nastavit dle pokynů. Volaní je OK - odešlu nadefinovanou sms. Moc děkuji za radu.
OdpovědětVymazatDobrý den, s tím nemám zkušenosti, zkusila jste odinstalovat Connect, restartovat telefon a znova ho nainstalovat ? I když si myslím, že tím to nebude. Spíš bych se podíval do nastavení telefonu. Nastavení - Zabezpečení - Přístup k oznámením.
VymazatXiaomi neznám, ale bude to nejspíš chtít prolézt telefon a změnit nastavení SMS
Díky za info … SMS odeslaná z MT Samsung A20e - OK, jde odpovědět .. SMS odeslaná z MT Xiaomi A2, jiného Samsungu NIC - nejde odpovědět .. Což je divné ..
VymazatTo ano. Ještě mě napadlo, zkuste se zeptat na Garmin Foru na Facebooku: https://www.facebook.com/groups/1463837943685048
Vymazat