Přeskočit na hlavní obsah

ŠVÝCARSKO/ITÁLIE: 7 DEN: PRATO ALLO STELVIO - STELVIO PASS

 ↣ RAKOUSKO - ŠVÝCARSKO - ITÁLIE 📆11.-18. srpna 2013

Předposlední den nás čekal výjezd na Stelvio pass.
ITINERÁŘ

7 den: VZHŮRU NA STELVIO PASS
Po včerejším pozdním příjezdu jsme nevytahovali ani stany a protože byla i teplá noc, spali jsme jen pod hvězdami. Ve dvě hodiny ráno nás ale probouzí déšť. Dáváme karimatky vedle sebe a házíme na sebe jen plachtu.
Do rána se už moc nevyspíme, objevují se i hlasy, jestli tak těžkou etapu vůbec jet. Touha zdolat tento vrchol ale byla mnohem silnější.
Z obce Lichtenberg pomalu stoupáme do obce Prato Allo Stelvio. Odtud nás už čeká to "pravé" stoupání na Stelvio. Nejdříve projíždíme kolem skanzenu Lorenze Kuntnera. Díla jsou vyrobena z kostí, kamenů a nejrůznějších kovových částí.
První serpentiny jsou ještě ukryté v lese, ale ty závěrečné, které jsou vidět od horského hotelu jsou nádherné. 
Průsmyk Stelvio (italsky Passo dello Stelvio, německy Stilfser Joch, též Stilfserjoch) se nachází v italských Východních Alpách 200 m od hranice se Švýcarskem. Jedná se o nejvýše položené silniční sedlo ve Východních Alpách a druhé nejvyšší v Alpách.
Silnice spojuje Bormio s Prato allo Stelvio. Má nejméně osmdesát osm ostrých zatáček, z toho čtyřicet osm na jihotyrolské straně a čtyřicet na lombardské straně.
Po nemoci, tedy bez tréninku a probdělé noci, dává 27 km stoupání pořádně zabrat. Před dvanáctou hodinou jsem konečně na Stelvio (2758 m.).
Silnice spojuje Bormio s Prato allo Stelvio. Má nejméně osmdesát osm ostrých zatáček, z toho čtyřicet osm na jihotyrolské straně a čtyřicet na lombardské straně.

Naše parta na Stelvio.
Po chvíli na Stelvio začínáme sjíždět zpátky.
Dneska máme v plánu dojet autem ještě co nejdále a proto rychle balíme a pokračujeme přes Innsbruck. Únava je po zdoláni kopce znát a proto si děláme zastávku na parkovišti u dálnice, kde si také děláme večeři.
Po hodinovém odpočinku pokračujeme ještě přes Salzburg k Linzu, kde na odpočívadle již pozdě večer zaléháváme na karimatku pod stromy. Zvuk projíždějících aut a cikád nám až tak nevadí, protože únava dělá své a my tak rychle usínáme.
FOTOGALERIE
TRASA

Komentáře

Populární příspěvky z tohoto blogu

ODZNAKY NA GARMIN CONNECT

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN EDGE 1030 - PRVNÍ PŘEDSTAVENÍ

Po více jak třech letech představil Garmin nový mapový cyklocomputer EDGE 1030 s vylepšenou navigací, výkonem a také využívající milióny kilometrů jízdních údajů od uživatelů programu Garmin Connect. Díky těmto všem jízdních údajům mohl Garmin uvést novou funkci Trendline, která nabídne cyklistům nejlepší trasy po horská nebo silniční kola.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.