Z JESENÍKU, PŘES ZLATÝ CHLUM, ČERTOVY KAMENY, REJVÍZ A ROZHLEDNU HRANIČNÍ VRCH DO KRNOVA

Tento sobotní den patřil cestě z Jeseníku, přes rozhlednu Zlatý Chlum, Čertovy kameny, Rejvíz, Zlaté Hory, rozhlednu Hraniční vrch do Krnova.
Ráno sedáme s Yvett na vlak, kterým se přes Polsko, se zastávkou v Glucholazech, přesunujeme do města Jeseník.
Do města Jeseník přijíždíme po půl deváté, kde si na chvilku sedáme na kávu v "Kavárničce".
Po překročení hlavní silnice, začínáme z Jeseníku stoupat na Zlatý chlum se stejnojmennou rozhlednou. Na začátku jsou ještě pěkné výhledy, ve směru na Jeseník, dále už jedeme lesem.
Na rozcestí "U Trojpramene" opouštíme cyklotrasu č.6281 a stoupáme k rozhledně. Dlouho jsem tudy na kole už nejel a také ani nepojedu protože na kolo to zde už není. Bohužel vymletá koryta v cestě byla vysypána velice hrubým kamením, takže jsme střídali jízdu na kole s chůzí.
Po půl jedenácté přijíždíme k rozhledně Zlatý Chlum.
Z rozhledny jde vidět např. Praděd, Dlouhé stráně,...
...Šerák, město Jeseník, Lipová-lázně,...
...Česká Ves, Písečná a polská rovina.
Panorama
- Od Pradědu po Jeseník
- Od Jeseníku přes Českou Ves, Písečnou.
VIDEO
rozhledny už nesjíždíme zpátky na cyklotrasu. Stejně by jsme museli pěšky, tak volíme sice prudší, ale daleko kratší cestu. Po modré turistické cestě scházíme s koly přímo k parkovišti před penzionem s restaurací Čertovy kameny
U chaty necháváme kola a pěšky se vydáváme ke skalám. Svůj název získali podle pověsti po čertech valících balvany do jesenických kopců. Zatímco české pojmenování skaliska je spjato s pověstí, původní německý název Harichstein (Harichovy kameny) je odvozen od jména majitele pozemku, na němž skála stála.
Čertovy kameny jsou skalní útvar nacházející se na severním úbočí Zlatého chlumu asi 3 km od Jeseníku. 40 m vysoký a 100 m dlouhý skalní útvar, vytvořený vyvřelým pegmatitem, dal i jméno turistické chatě, která byla vybudována v jeho těsné blízkosti na počátku 20. století.
V roce 2023 pracovníci lesů ČR dokončili velkou rekonstrukci. Kompletně vyměnili uvolněné, opotřebované a poškozené stupně, sloupky, řetězy, podesty a žebříky.
Přírodní vlivy poškodily řetězové zábradlí výstupu a vznikly i trhliny v části vrcholového skalního bloku u kamenného okna. Proto byla také vytvořená nová cesta na samotný vrchol, který pojme 6 lidí.
Z plošiny na vrcholku je výhled do údolí říčky Bělé, táhnoucí se od Jeseníku do Mikulovic a dále do polských rovin s výhledem až k Otmuchovskému jezeru.
VIDEO
Lesní cestou od kamenů pokračujeme po cyklotrase č.6281 a od rozcestí "Prameny Javorné" po cyklotrase č.6071 přes horskou osadu Rejvíz, který ale jen projíždíme.
Po první hodině sjíždíme do obce Zlaté Hory, odkud by jsme domů museli po našem území přes kopec, proto volíme objezd po polské straně hranic.
V blízkosti říčky "Zlaty Potok" pokračujeme přes Jarnultowek do Pokrzywna, kde se nachází v okolí hned několik rybářských bašt. My jezdíme na "pstruha z pece" do "Lowiska na Wyspie".
Přes menší, ale prudší kopeček přejíždíme zpět do Česka. Po české straně vede naše cesta přes Jindřichov do Města Albrechtic, kde si zajíždíme k rozhledně Hraniční vrch.
V Krnově si ještě vyjíždíme ke kruhu, který zde zůstal po Landscape festivalu. Důvod je stejný jak zajížďka k rozhledně. Potřebujeme splnit ještě pár míst vrchařské koruny Krnovska (VKK).
Domů dojíždíme v sedm hodin večer. Projíždíme kolem "Krnovských slavností", kde zrovna hraje O5&Radeček písničku "Hory", která tak trochu symbolizuje dnešní den.
ZDROJE

ROZDÍLY MEZI: GARMIN FENIX 8 & EPIX 2 PRO & FENIX E. JAKÉ AMOLED HODINKY VYBRAT ?

⌚ Hlavní vlajkovou lodí Garmin je nyní Fenix 8 Amoled, který postupně více a více poráží verze s MIP ( transflektivním)  displejem. Fenix 8 Amoled, není nejlevnější, přesto si najde mnoho příznivců. Pro ty, kteří hledají jinou variantu s Amoled displejem, se pokusím přijít s menším srovnáním.

Když se snažíme dosáhnout svých sportovních cílů, chceme se cítit odměněni za své úsilí. Odznaky Garmin Connect přinášejí rychlý a snadný způsob, jak sledovat svůj pokrok, získávat body a uznání za své aktivity. Díky bodům můžete soutěžit se svými známými, stoupat v žebříčku a dosahovat vyšších úrovní. Čím více aktivit dokončíte, tím více bodů získáte.  Úrovně odznaků se pohybují od 1 do 10.

GARMIN: NECHODÍ NOTIFIKACE, ODPOJUJE SE BLUETOOTH, HODINKY NEJDOU SPÁROVAT

Jedním z největších problému Garmin je, že doplácí na to, že každý výrobce telefonu, někdy i model má jiné nastavení. Např. některé nastavení automaticky uspávají Connect (a jiné aplikace) a tím pak vaše zařízení, např. hodinky nedostávají potřebné informace z telefonu.